Tuesday, April 15, 2014

ULAMA AHLI SUNNAH DIBUNUH LAGI



ULAMA AHLI SUNNAH GURU KAMI DIBUNUH LAGI...
Innalillahi Wainna Ilaihi roji'un. Hari ini Syeikh 'Ursan Sulaiman yg merupakan seorang ulama yg kuat mempertahankan akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah al Asya'irah al Maturidiyyah secara Mu'tadil dan
Wasati dengan penuh beradaban dan menyebarkan akhlak yg mulia telah meninggalkan dunia yg fana ini setelah ditembak beberapa kali di badan dan KEPALAnya.
Ketika hidupnya kerjanya setiap detik adalah dakwah dan khidmat utk Islam krn Allah tanpa mengharapkan balasan duniawi dan akhirnya beliau mati Syahid dibunuh oleh musuh2 Islam yg hasad dan dengki kpd Ahli Sunnah.
Saya sendiri (Abu Syafiq) sering bertemu beliau dan mempelajari ilmu dari beliau..Asy Syahid Syeikh Ursan Sulaiman ini juga merupakan Imam&Khatib Masjid Ahli Sunnah di kwsn penduduk/pelarian Palestin yg berada di Lubnan.
Pembunuhnya pastilah dari mereka yg berfahaman radikal dan pelampau. Siapa lagi kalau bukan ajaran songsang jahat bertujuan merosakkan perpaduan umat Islam.
Semoga Allah merahmati beliau dan dikurniakan bertemu baginda Nabi Muhammad dlm syurga kelak.
Sedekahkan pahala bacaan alFatihah dan seluruh alQuran kpd beliau yg dlm kenangan Asy Syahid Imam Syeikh Ursan Sulaiman rahimahullah..
AL FATIHAH..

CREDIT TO : UST ABU SYAFIQ

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved duniatanpasempadan2.blogspot.com

Powered By duniatanpasempadan2